HOrnby acHO Locomotive 131 TB 42 SNCF ref 6360.
-
Pierre-B
le 07/06/2025 à 14:05 Citer ce message
Bonjour à tous,
J'ouvre ce sujet pour DelKopon notre contributeur espagnol qui écrit en anglais. Il a des difficultés à ouvrir sa rubrique sur le site.
Good morning Pierre,
I hope everything is ok.
I want to create a post (I think there is no one about this) about Hornby Acho 6360 because I want to present mine.
Its very special I think.
Can I open a post? I don´t know how to do it (I have only written in open ones) and if not could you open and attach this pictures so I can after write?
Thanks very much as always. Best regards
PD In your honor the buffers are white
JUANNe tirez pas sur le webmaster. Aidez-le ! -
Pierre-B
le 07/06/2025 à 14:11 Citer ce message
Ne tirez pas sur le webmaster. Aidez-le ! -
Pierre-B
le 07/06/2025 à 14:19 Citer ce message
Bonjour à tous,
Pourquoi DelKopon écrit-il : "En votre honneur les tampons sont blancs"
Regardez la première rubrique du sujet ... J'ai mis son avatar ... Une Fleischmann 68001 avec des tampons noirs !
Avec Pifou, nous avions trouvé que c'était un sacrilège.
La communication est bien passé, il s'en souvient et s'en amuse. Parfait.Ne tirez pas sur le webmaster. Aidez-le ! -
delKopon
le 07/06/2025 à 14:36 Citer ce message
Hello my friends,
I have bought this jewel and I like very much. I consider Pierre´s arguments about orhodoxy and this is here with white buffers.
Anyway, until I receive it I didn´t notice that this is special.
6360 if you google it is mostly (because I don´t know if always) in black (mine is bicolour but in the advertisment I thought it was completely black)
Other special think if you look others is all the cylinders and valve rods system. In mine there are more rods and complexity than in the rest.
I don´t know if mine is like a special series of 6360 or if anyone knows I will appreciate to know it.
Best regars to all -
delKopon
le 07/06/2025 à 14:37 Citer ce message
Pierre-BBonjour à tous,
Pourquoi DelKopon écrit-il : "En votre honneur les tampons sont blancs"
Regardez la première rubrique du sujet ... J'ai mis son avatar ... Une Fleischmann 68001 avec des tampons noirs !
Avec Pifou, nous avions trouvé que c'était un sacrilège.
La communication est bien passé, il s'en souvient et s'en amuse. Parfait.
Thanks very much for your help Pierre!
Répondre à ce message